Βιογραφικό

 Ονομάζομαι Ασπασία Πίζγα και διατηρώ γραφείο ψυχολογικής υποστήριξης από το 2015. Είμαι Διδάκτωρ Ψυχολογίας στην Ιατρική σχολή Αθηνών. Η διατριβή μου είχε θέμα: «Στρεσογόνα γεγονότα ζωής, Κοινωνικό δίκτυο και το Νόημα της ζωής Ασθενών που Συμμετέχουν σε Πρόγραμμα Καρδιακής Αποκατάστασης». Το ερευνητικό πρόγραμμα έλαβε χώρα στο Εργαστήριο Κλινικής Εργοσπιρομετρίας, Άσκησης & Αποκατάστασης στο Νοσοκομείο «Ευαγγελισμός».

Είμαι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου «Έλεγχος του Στρες και Προαγωγή της Υγείας»  στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στην Ιατρική σχολή.

Αντικείμενο σπουδών: Διαχείριση του ψυχοσωματικού στρες μέσω επιστημονικών τεχνικών και προαγωγή ψυχικής υγείας.

Διπλωματική εργασία (MSc): Δυσμορφική διαταραχή σώματος και στρες.  Εξάσκηση τεχνικών διαχείρισης του στρες σε άτομα που παρουσιάζουν δυσφορία σώματος.

 

Τεχνικές διαχείρισης του στρες: Συμπεριφορικές τεχνικές αλλαγής συμπεριφοράς σε θέματα υγείας, διαφραγματικές αναπνοές, αυτογενής εκπαίδευση, καθοδηγούμενος οραματισμός, τεχνική συναισθηματικής απελευθέρωσης (EFT), προοδευτική νευρομυϊκή χαλάρωση (PMR), διαχείριση χρόνου, διεκδικητική συμπεριφορά. Πήρα το πτυχίο μου στη Ψυχολογία από το Πάντειο Πανεπιστήμιο.  Κατά την πτυχιακή μου εργασίας διερεύνησα τη συσχέτιση του ιστορικού τιμωρίας με την αυτοαναφορά ψυχωσικών συμπτωμάτων σε υγιή πληθυσμό.

Πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση σε κέντρο Ειδικής Αγωγής για παιδιά και έφηβους με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές. 

 

Είμαι πιστοποιημένη χορηγήτρια του ερωτηματολογίου MMPI-2. Πρόκειται για το πιο διαδεδομένο έγκυρο και αξιόπιστο τεστ προσωπικότητας στον κόσμο  για την αξιολόγηση της ενήλικης ψυχοπαθολογίας. Επιπλέον χρησιμοποιώ το ερωτηματολόγιο ΣΑΕΒΑ - Σύστημα Achenbach για Εμπειρικά Βασισμένη Αξιολόγηση Σχολικής ηλικίας. Το βασικό εγχειρίδιο και τα ερωτηματολόγια διάγνωσης για γονείς (6-18 ετών), εκπαιδευτικούς (6-18 ετών) και εφήβους (11-18).

 

Είμαι πιστοποιημένη mindfulness εκπαιδεύτρια με πιστοποίηση από το International Mindfulness and Meditation Alliance και φορέα στην Ελλάδα την ison Psychometrica. Στην εκπαίδευση mindfulness μαθαίνουμε μέσα από ασκήσεις παρατηρήσεις και επίγνωσης να συγκεντρώνουμε την προσοχή μας στην παρούσα στιγμή, σκόπιμα, συνειδητά και χωρίς κριτική. Αποτελεί μια εξαιρετική τεχνική διαχείρισης του άγχους μέσα από τεχνικές ευγνωμοσύνης, αποδοχής και αυτοσυμπόνιας.

 

Επιμορφωτικά προγράμματα – Εκπαιδεύσεις

 

  • 2016-2017 Ετήσιο Επιμορφωτικό πρόγραμμα Παιδοψυχολογίας Παιδοψυχιατρικής του Πανεπιστήμιου Αιγαίου στο πλαίσιο του προγράμματος «Επιμορφωτικά Προγράμματα Ψυχικής και Κοινοτικής Υγείας» με θέμα εργασίας «Σύγχρονα θεραπευτικά μέσα για τις Κρίσεις Πανικού».
  • 2012-2015 Επιμορφωτικά προγράμματα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
    • Ψυχοπαθολογία του Βρέφους του Παιδιού και του Εφήβου, με βαθμό "Άριστα"
    • Εκπαιδευτική Ψυχολογία, με βαθμό "Άριστα"

 

Προηγούμενη Εργασιακή εμπειρία

2023 - εξωτερικός συνεργάτης στον φορέα Ison Psychometrica (Εισηγήσεις σε ομαδικές και ατομικές συνεδρίες ψυχολογικής υποστήριξης εταιρικών συνεργατών)

 

2011-2017 Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς»  Θέση Ψυχολόγου, υπεύθυνη για την οργάνωση επιστημονικών ερευνών σε θέματα ψυχολογίας, τη δημιουργία προγραμμάτων πρόληψης και προαγωγής υγείας και την οργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με στόχο την καλλιέργεια κυκλοφοριακής παιδείας σε όλους τους χρήστες της οδού και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα μας.

 

2010-2011 Κέντρο ειδικής αγωγής  Θέση Ψυχολόγου, εφαρμογή των αρχών της συμπεριφοριστικής προσέγγισης (ΑΒΑ) και PECs σε παιδιά με ειδικές ανάγκες, προσχολικής και σχολικής ηλικίας.

 

Κάνω η ίδια ψυχοθεραπεία και έχω δεχτεί μακροχρόνια εποπτεία με σκοπό τη συνεχή βελτίωση των δεξιοτήτων ως ψυχολόγος.

 

ΣυμμετοχέςΕισηγήσεις

§  Τακτικό μέλος του «Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων»

 

§  Τακτικός μέλος της «Ελληνικής Εταιρίας Εργοσπιρομετρίας, Άσκησης και Αποκατάστασης».

 

§  Εισηγήτρια σε διαδραστικό σεμινάριο σε επαγγελματίες οδηγούς της Αττικής Οδού με σκοπό τη διαχείριση του  της κόπωσης και της υπνηλίας.

 

§  Εισηγήτρια στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Ερμής" το οποίο υλοποιείται από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με τα Δικαστήρια Ανηλίκων και τις Υπηρεσίες Επιμελητών Ανηλίκων. Απευθύνεται σε νέους και νέες που έχουν παραβεί τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

 

§  Εισηγήτρια για τη Μετατραυματική Διαταραχή Στρες σε φοιτητές Ιατρικής.

 

§  Εισηγήτρια στο Δήμο Ν. Σμύρνης με θέμα την ανάπτυξη θετικών στάσεων και συμπεριφορών και την πρόληψη των διαταραχών στρες στο Σύγχρονο Λαϊκό Πανεπιστήμιο ( ΣΥ.ΛΑ.Π ).

 

   Εισηγήτρια σε μεταπτυχιακούς φοιτητές ιατρούς, νοσηλευτές & γυμναστές με θέμα "Συμπεριφοριστικές τεχνικές ψυχολογικής ενδυνάμωσης στην αποκατάσταση"

 

§  Εισηγήτρια σε σχολεία, φροντιστήρια, εταιρείες, συνέδρια και σεμινάρια

 

Συνεργάζομαι εξωτερικά με ψυχίατρο, νευρολόγο, παθολόγο, διατροφολόγο και ομοιοπαθητικό. Αναλαμβάνω εκπαιδεύσεις, ομιλίες, εισηγήσεις σε θέματα ψυχολογίας σε Ελλάδα και εξωτερικό. 

 

Ενδεικτικές Επιστημονικές Δημοσιεύσεις 

 

Pizga A., Karatzanos E., Tsikrika S., Linardatou V., Al Shamari M., Delis D., Vasileiadis, I., Nanas S., Kordoutis P., (2023). Psychosocial predictors of stress, depression & life satisfaction in heart failure patients. International Journal of Psychotherapy. Summer 2023, Vol. 27, No. 2, pp. 9-22: ISSN 1356-9082 (Print); ISSN 1469-8498 (Online). doi: 10.35075/IJP.2023.27.2.2 /Pizga. www.heart.org. (2023c, March 23).

 

Pizga, A., Kordoutis, P., Tsikrika, S., Vasileiadis, I., Nanas, S., & Karatzanos, E. (2021). Effects of cognitive behavioral therapy on depression, anxiety, sleep and quality of life for patients with heart failure and coronary heart disease. A systematic review of clinical trials 2010 – 2020. Health & Research Journal, 7(3), 123. https://doi.org/10.12681/healthresj.27572

 

Pizga, A., Karatzanos, E., Tsikrika, S., Vasiliki Gioni.,Vasileiadis, I., Nanas, S., & Karatzanos, E., Kordoutis, P. (2022). Psychosocial interventions to enhance treatment adherence to lifestyle changes in cardiovascular disease. European Journal and Environment of Public Health EUR J ENV PUBLIC HLT, 2022, Volume 6, Issue 1, https://doi.org/10.21601/ejeph/11582

 

Τεστ Άγχους

relationships

Νιώθετε ότι το άγχος σας κυριεύει και επηρεάζει αρνητικά τη ζωή σας; 

Κάντε το τεστ για να προσδιορίσετε εύκολα και άμεσα τα επίπεδα του άγχους σας, έτσι ώστε να ξέρετε αν χρειάζεται να επισκεφτείτε έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας 

Κάντε το τεστ εδώ!